• Toll Free: 1800.899.900
  • Email us: contact@archi.com
  • Working Hours: 08:00-17:00

``Charge n' Go`` Forum

``0³ = Καλύτερη ζωή``

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μηδενικούς ρύπους, μηδενικό θόρυβο και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Ελάτε να σκεφτούμε λίγο τη ζωή μας στην Ελλάδα, αν στους δρόμους κυκλοφορούσαν μόνο τέτοια οχήματα.

Στο πλαίσιο της έκθεσης Electromobility 2020, η Be BEST θα οργανώσει και θεματικό συνέδριο για τα υβριδικά, ηλεκτρικά οχήματα αλλά και τα οχήματα Zero Low Emissions Vehicle (ZLEV, πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων κάτω από 50gr CO2 /km). Υπεύθυνος Προγράμματος του συνεδρίου είναι ο μηχανολόγος/μηχανικός και δημοσιογράφος Τάκης Πουρναράκης.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Βάση νομοθεσίας της E.E. ο μέσος όρος εκπομπών ρύπων, για κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων για τα ταξινομηθέντα οχήματα από 1/1/2021, στην επικράτειά της, πρέπει να είναι 95 gr CO 2 /km. Αυτό τι σημαίνει πρακτικά; Ότι για να ταξινομήσει π.χ. η ΒMW μια Μ4 θα πρέπει να ταξινομήσει πρώτα δυο i3 ώστε ο μέσος όρος των τριών οχημάτων να μείνει κάτω από το όριο των 95 gr CO 2 /km. Αυτό θα επιφέρει άμεσες δραματικές αλλαγές στα αυτοκίνητα που παράγονται και διατίθενται για πώληση εντός Ε.Ε. Ήδη τα πολύ μικρά οχήματα με θερμικό κινητήρα εξαφανίζονται, καθότι στο μέσο όρο ρύπων εμπεριέχεται και συντελεστής βάρους/δυσκολίας. Τα Toyota Aygo, Peugeot 108, Citroen C1 σταμάτησαν να παράγονται, τα Smart είναι πλέον μόνο ηλεκτρικά, το Fiat Panda απέκτησε υβριδική έκδοση και το Fiat 500 εξηλεκτρίζετε. Αν εφαρμοστούν τα πρόστιμα που προβλέπονται για τις ταξινομήσεις των νέων αυτοκίνητων που εκπέμπουν πάνω από 95 gr CO 2 /km, θα καταστεί ασύμφορο το επιχειρείν εντός Ε.Ε. για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Μια και μόνη λύση απομένει, αν θέλουν να παραμείνουν ενεργοί, να μετακυλήσουν το κόστος στους αγοραστές. Το πρόστιμο που θα καλούνταν να πληρώσει σήμερα το γκρουπ VAG (σ.σ: ταξινομούν τα περισσότερα αυτοκίνητα στην Ε.Ε. και έχουν πληθώρα ηλεκτρικών) με το νέο αυστηρότερο όριο , ανέρχεται σε 9 δις ευρώ! Η Volvo δηλώνει ότι προτιμά να ξοδεύει χρήματα στην εξέλιξη μη ρυπογόνων οχημάτων αντί σε πρόστιμα και έχει ήδη βάλει σα στόχο το 25% των πωλήσεων της φέτος να είναι plug in hybrid οχήματα τα οποία εκπέμπουν κάτω από 50 gr CO2/km.

Είναι δεδομένο πως όλοι οι κατασκευαστές θα μετακυλήσουν μέρος του κόστους των προστίμων στους καταναλωτές, το καινούργιο αυτοκίνητο θα γίνει πολύ πιο ακριβό και θα μπορούν να το αγοράσουν μόνο οι οικονομικά ισχυροί. Τάσεις όπως το car sharing σε συνδυασμό με την αυτόνομη οδήγηση θα γιγαντωθούν για όλους όσοι δε θέλουν το όχημά τους παρκαρισμένο, όταν δε το χρειάζονται. Κακά τα ψέματα σήμερα στην Αθήνα, τα οχήματα είναι παρκαρισμένα ή ακινητοποιημένα στην κίνηση, το 90% του χρόνου τους. Σκεφτείτε να υπήρχαν πολύ πιο λίγα αυτοκίνητα ηλεκτρικά, αυτόνομα και να κυκλοφορούσαν συνέχεια. Επίσης να μπορούσαν να επικοινωνούν μεταξύ τους αλλά και με τα φανάρια ώστε να μην υπάρχει πια μποτιλιάρισμα. Σενάριο επιστημονικής φαντασίας όλο αυτό; Γνωρίζετε πως στα Τρίκαλα κυκλοφορούν δυο αυτόνομα ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία πηγαινοφέρνουν επιβάτες από τα ΚΤΕΛ στο κέντρο της πόλης; Χωρίς οδηγό ε; Μέσα στην κίνηση!

Τέτοιες ενέργειες προωθούν το mobility, δεν αμφιβάλλουμε καθόλου πως μέχρι να τελειώσει στη χώρα μας, η συζήτηση για την οριοθέτηση των ηλεκτρικών πατινιών, θα ξεκινήσει η συζήτηση για τον περιορισμό των αυτοκινήτων ώστε να μην ενοχλούν τα ηλεκτρικά πατίνια και άλλες μορφές κινητικότητας όπως e scooter, ποδήλατα pedelec κ.α.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που προετοιμάζονται πυρετωδώς για τη νέα τελείως διαφορετική μορφή της αυτοκίνησης σε μια δεκαετία σημαντικό ποσοστό νέων οχημάτων, περίπου το 40%, θα μπαίνει στην πρίζα. Είτε πρόκειται για υβριδικά, είτε για ηλεκτρικά οχήματα, οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων έχουν πάρει απόφαση να κατευθύνουν μεγάλο μέρος των επενδύσεών τους στην εξέλιξη μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων. Σχεδόν σε όλες τις χώρες του Δυτικού Κόσμου ανεβαίνουν τα ποσοστά κυκλοφορούντων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε κάποιες εξ’ αυτών έχουν φτάσει σε διψήφιο αριθμό μεριδίου αγοράς. Αυτή η τάση θα αποκτήσει μεγάλη δυναμική τα επόμενα χρόνια όταν η μια μετά την άλλη οι Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και μεγαλουπόλεις υιοθετήσουν την οδηγία της Ε.Ε. και απαγορεύσουν την κυκλοφορία οχημάτων που εκπέμπουν πάνω από 50 gr CO 2 /km στο κέντρο τους. Πρόκειται για έναν διαφορετικό δακτύλιο όπου πλέον δε θα υπάρχουν μονά ζυγά. Η Ευρωπαϊκή λογική “ο ρυπαίνων πληρώνει” που ισχύει σήμερα στα τέλη κυκλοφορίας των νέων αυτοκινήτων, θα εξελιχθεί στο “ο ρυπαίνων κυκλοφορεί περιορισμένα”. Πόσο μακριά είμαστε απ’ όλα αυτά στην Ελλάδα; Όταν βλέπεις ταξί προδιαγραφών Euro 2 που αγοράστηκαν το 2003-2004 ν’ αφήνουν πίσω τους ένα μαύρο σύννεφο, κάθε φορά που επιταχύνουν δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι πλησιάζει αυτή μέρα για την Αθήνα. Όμως δική μας εκτίμηση πως αυτή η μέρα δεν απέχει πλέον, ούτε πέντε χρόνια.

Αντικείμενο του συνεδρίου αυτού είναι να αποσαφηνιστεί μέσα από τις τοποθετήσεις θεσμικών παραγόντων από την Ε.Ε. αλλά και την κυβέρνηση το πόσο απέχουμε απ’ αυτή τη μέρα. Όχι μόνο χρονικά αλλά και σε υποδομές, νοοτροπία, κουλτούρα και επάρκεια στην παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ. Οι τοποθετήσεις παραγόντων της αγοράς αλλά και εξειδικευμένων μηχανικών, καθηγητών που δουλεύουν πάνω στις μελλοντικές τεχνολογίες θα αναδείξει το μονοπάτι προς την νέα εξηλεκτρισμένη εποχή της αυτοκίνησης στη χώρα μας. Απαιτούνται προσεκτικά βήματα ώστε να προετοιμαστούμε ως χώρα και ως καταναλωτές γι’ αυτή τη μετάβαση. Βήματα που θα βασιστούν και στη διεθνή εμπειρία και στις καλές πρακτικές που υπάρχουν σε χώρες όπως η Νορβηγία η οποία πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση.

Με το οδικό δίκτυο στην Αθήνα να έχει σχεδιαστεί για 1.5εκατομμύριο οχήματα ενώ σήμερα κυκλοφορούν στο λεκανοπέδιο τα διπλάσια είναι κρίσιμο για τη ζωή μας να γίνουν ενέργειες για μείωση της ρύπανσης, της ηχορύπανσης και της κίνησης. Η υγεία των πολιτών και η αντίστοιχη μείωση της δαπάνης σε συνδυασμό με την εξοικονόμηση πόρων από τα ορυκτά καύσιμα είναι μεγάλη, το ΙΟΒΕ λέει πως το κράτος έχει κέρδος ακόμη κι αν επιδοτήσει με 7000 ευρώ την αγορά κάθε νέου οχήματος πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων. Η εικόνα ενός SUV 20ετίας με 3 διαφορικά και μόνιμη τετρακίνηση στο κέντρο της πόλης, π.χ. του Mitsubishi Outlander δίπλα σε ένα ανάλογο υπερσύγχρονο plug in hybrid μοντέλο, του οποίου ο θερμικός κινητήρας δεν ενεργοποιείται εντός αστικού ιστού, είναι χαρακτηριστική της κατάστασης που επικρατεί σήμερα στην Αθήνα.

Tα PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), BEV (Battery Electric Vehicle), ΜΗΕV (Mild Hybrid Electric Vehicle) ή ΗΕV (Hybrid Electric Vehicle) ρυπαίνουν λιγότερο ή καθόλου εκεί που κινούνται, ρυπαίνουν όμως! Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι πόσο ρυπαίνουν συνολικά, σε σχέση με οχήματα που χρησιμοποιούν θερμικού κινητήρα (ICE) πετρελαίου ή φυσικού αερίου. Ένα ερώτημα που αποκτά τελείως διαφορετική διάσταση στη χώρα μας μέχρι να απολιγνητοποιηθούμε.

Οι αλλαγές στην αυτοκίνηση το επόμενο διάστημα θα είναι δραματικές. Έχει μεγάλη σημασία να ακούσουμε από στελέχη των μεγαλύτερων κατασκευαστριών εταιρειών στον κόσμο για την κατεύθυνση που θα πάρει η αυτοκίνηση, να μάθουμε τι σχεδιάζουν για το μέλλον της, αυτοί που το καθορίζουν. Ποιες θα είναι οι αλλαγές τόσο στην εμφάνιση, όσο και στη λειτουργία των οχημάτων;

Η αύξηση στην κυκλοφορία των υβριδικών/ηλεκτρικών οχημάτων, παρά τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που φέρουν, θα οδηγήσει μοιραία και στην εμπλοκή τους σε τροχαία ατυχήματα/δυστυχήματα. Μπορεί τα ηλεκτρικά οχήματα λόγω ότι δεν έχουν ογκώδη θερμικό κινητήρα να είναι πιο ασφαλή αλλά μια πιθανή διαρροή ηλεκτρικού ρεύματος ή επικίνδυνων υγρών από τις μπαταρίες θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από κατάλληλα εκπαιδευμένους διασώστες, ειδικά στην περίπτωση που έχουμε εγκλωβισμό ατόμου. Απαιτείται αντίστοιχη εκπαίδευση και οφείλουμε να σταθούμε στις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από τις κατασκευάστριες εταιρείες σε συνέργεια με την Τροχαία και την Πυροσβεστική σ’ αυτό τον τομέα ώστε να δημιουργηθούν διασώστες καταρτισμένοι που να ξεχωρίζουν τα υβριδικά/ηλεκτρικά μοντέλα και να γνωρίζουν πως πρέπει να ενεργήσουν σε κάθε περίπτωση.

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Panel 1

Υποδομές, δίκτυα, πρατήρια ενέργειας,

προδιαγραφές φόρτισης.

  • Χρηματοδότηση ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης
  • Κίνητρα για την κυκλοφορία οχημάτων πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων, αντικίνητρα για την κυκλοφορία παλιών ρυπογόνων οχημάτων.
  • Χρήση ηλεκτρικών οχημάτων σε δημόσιους φορείς και σε συγκοινωνίες
  • Δημιουργία δημοσίων σημείων φόρτισης, ανάπτυξη πρατηρίων ενέργειας, προδιαγραφές/κόστος για την εγκατάσταση οικιακών φορτιστών
  • Επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας, παραγωγή από ΑΠΕ
  • Ασφάλιση ηλεκτρικών οχημάτων και φορτιστών
  • Ανακύκλωση μπαταριών, χρήση των σε φωτοβολταϊκά ή ανεμογεννήτριες.

Panel 2

Χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

  • Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων
  • Βιωματικές εμπειρίες από τη καθημερινή χρήση ηλεκτρικών οχημάτων
  • Plug in hybrid ή full electric;
  • Συμφέρει τελικά η χρήση του ηλεκτρικού οχήματος; Ανάλυση κόστους κτήσης
    και χρήσης.
  • Μπαταρίες, διάρκεια ζωής, ανακύκλωση, λύσεις για περαιτέρω χρήση τους,
    κόστος μπαταρίας ανά kwh

Panel 3

Υβριδικό ναι, αλλά πόσο;

  • Mild hybrid μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα
  • Hybrid μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα
  • Plug in hybrid πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
  • Ανάγκη διαχωρισμού

Σε τι διαφοροποιείται το «Charge ‘n Go» Forum
Γίνεται στο πλαίσιο μιας έκθεσης για την ηλεκτροκίνηση όπου θα συμμετέχουν όλοι οι φορείς. Δεν υπάρχει αντίστοιχη πρωτοβουλία στη χώρα μας, πρόκειται για καινοτόμο προσπάθεια. Στο πλαίσιο της έκθεσης Electromobility 2020 θα υπάρξουν επιμέρους workshop και συζητήσεις σε ανοιχτό χώρο, με στόχο την περαιτέρω λεπτομερή ανάλυση συγκεκριμένων τομέων όπως η διαμόρφωση προτάσεων για νομοθετικές ρυθμίσεις αλλά ο συντονισμός αποτελεσματικών δράσεων για την εκπαίδευση τoυ αγοραστικού κοινού στην νέα μορφή της αυτοκίνησης, την ηλεκτροκίνηση.

Λόγοι Συμμετοχής
Το «Charge ‘n Go» Forum αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία να παρουσιαστούν οι διεθνείς τάσεις στην ηλεκτροκίνηση, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η υστέρηση στη χώρα μας σε συγκεκριμένους τομείς. Στόχος να δημιουργηθεί ένα επίπεδο ελάχιστης συνεννόησης/επικοινωνίας μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων με σκοπό την ανάληψη δράσεων, νομοθετικών πρωτοβουλιών, δημιουργίας υποδομών και εγκαταστάσεων για την επόμενη μέρα της ηλεκτροκίνησης.

Σε ποιους απευθύνεται
Το κοινό που αναμένεται να παρακολουθήσει τις ομιλίες, τα πάνελ και τα workshops του «Charge ‘n Go» Forum περιλαμβάνει διαφορετικές ομάδες επαγγελματιών με ένα κοινό στοιχείο: Άπαντες σχετίζονται με την αυτοκίνηση στη χώρα μας:

  • Εταιρείες εισαγωγής αυτοκινήτων: Υψηλόβαθμα στελέχη που εργάζονται στις
    εισαγωγικές εταιρείες και επιδιώκουν να καταστήσουν ευρύτερα γνωστή την
    νέα τεχνολογία που διαθέτει η μάρκα που αντιπροσωπεύουν.
  • Εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων όπως δίκυκλα ή πατίνια
  • Aσφαλιστικός κλάδος: Στελέχη από τον κλάδο των ασφαλειών που έχουν
    κάθε λόγο να επενδύουν στα νέα, πιο ασφαλή οχήματα.
  • Ειδικός Τύπος
  • Θεσμικοί φορείς: Περιφέρεια, δήμοι, ειδική μόνιμη επιτροπή Οδικής Ασφάλειας
    της Βουλής, Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Yπουργείο Ενέργειας και
  • Περιβάλλοντος κόμματα, Τροχαία, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ
  • Σύνδεσμος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων
  • Ακαδημαϊκή κοινότητα
  • Ιδιώτες, φορείς ηλεκτροκίνησης

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

Η Be Best δραστηριοποιείται στον τομέα της στρατηγικής επικοινωνίας, παρέχοντας τα μέσα τα οποία εξασφαλίζουν την επιτυχημένη προώθηση των brands των πελατών μας και την αύξηση των πωλήσεων τους.

Εξειδίκευση της Be Best αποτελεί η Διοργάνωση Εκθέσεων, Συνεδρίων και Εκδηλώσεων. Η εταιρία διαθέτει πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση, την απαραίτητη τεχνογνωσία και καινοτομία, καταρτισμένο προσωπικό και το κατάλληλο δίκτυο συνεργατών και δημοσίων σχέσεων, ώστε να διασφαλίζει την άρτια και επιτυχημένη διεκπεραίωση των έργων που αναλαμβάνει.